Spedycja ładunków, często bardzo wielkich, z jednego miejsca w drugie, od zamierzchłych czasów stanowił sporą komplikację. Razem z rozwojem techniki, rosną też alternatywy przewozowe. Jednakże wiedzie to w parze z większym zapotrzebowaniem. Co powoduje, że jest ciągle zapotrzebowanie na w miarę praktyczny transport towarów. Przewożąc z jednego kontynentu na inny, notorycznie na odległości plus minus tysięcy km bezustannie jedną sensowną alternatywą znajdują się statki. Przewozy lotnicze są wprawdzie błyskawiczne, lecz ich opcje przewozu dużych ładunków są obniżone, a ceny wielkie. I jest nadzwyczaj ważnym względem, za tymże, aby surowce, w szczególności te masowe przemieszczać oceanem. To powoduje, iż jest konsekwentne staranie do konstrukcji jak największych transportowców, które będą wprawdzie droższe, ale w dłuższej perspektywie, dzięki większym szansom przewozowym, bardziej ekonomiczne. Takie monstrualne statki zajęły w dzisiejszych czasach największe szlaki morskie na ziemi. Pływają po nich gigantyczne tankowce, które wożą setki tyś. ton nafty. Pływają również statki zdolne przewieźć na pokładzie wiele tysięcy pojazdów. Rozmiar tych statków wywołuje, iż nie wszelkie porty są w stanie dopuścić te największe giganty. Lecz coraz to więcej portów dostosowuje się do ich przyjmowania. Bo z roku na rok przybywa takowych pływających kolosów. I są one na pewno siłą przewozów morskich na wielką skalę.