Przewóz artykułów, często niezwykle wielkich, z jednego położenia w inne, od zamierzchłych czasów stanowił spory szkopuł. Tym był bardziej natężony, im dystans i skala ładunku większa. Razem z rozwojem technologii, rosną też wariacje przewozowe. Co powoduje, iż jest ciągle zainteresowanie na w miarę praktyczny transport towarów. Przewożąc z jednego kontynentu na kontynent, cyklicznie na dystanse mniej więcej tys. kilometrów cały czas jedną sensowną możliwością pozostaną statki. I jest nadzwyczaj ważnym impulsem, za tymże, aby artykuły, zwłaszcza te masowe transportować morzem. To czyni, że znajduje się trwałe staranie do budowy ciągle większych okrętów, które pozostaną co prawda droższe, lecz na dłuższą metę, dzięki większym możliwościom przewozowym, bardziej sensowne ekonomicznie. Takie ogromne statki opanowały obecnie największe tory żeglugowe na świecie. Kursują wzdłuż nich potężne statki do przewozu ropy, które wożą setki tyś. ton nafty. Kursują masowce, biorące na pokład dziesiątki tysięcy ton węgla, zboża jak również pozostałych produktów. Pływają również statki mogące zmieścić w ładowniach wiele tysięcy pojazdów. Wymiar tychże okrętów sprawia, iż nie każde porty mają możliwość zaakceptować te najogromniejsze giganty. Niemniej jednak coraz to więcej portów dostosowuje się do ich przyjmowania. Albowiem z roku na rok przybywa takowych wielkich okrętów. I są one bezspornie przyszłością transportu morskiego na wielką skalę.