Spedycja towarów, często nader dużych, z położenia w drugie, od wieków stanowił znaczny kłopot. Tym bardziej natężony, im odległość a także kaliber przewozu była znaczniejsza. Wraz z postępem techniki, rosną też opcje przewozowe. Niemniej jednak wiedzie to w korelacji z większym zapotrzebowaniem. Co czyni, iż jest nieustanne zainteresowanie na jako tako praktyczny fracht. Przewożąc z jednego kontynentu na kontynent, nagminnie na dystanse z grubsza tys. kilometrów nieprzerwanie jedyną akceptowalną alternatywą znajdują się statki. Samoloty pozostają szybsze, ale ich opcje przewozu dużych ładunków pozostają obniżone, zaś koszta wysokie. I wydaje się ogromnie istotnym pretekstem, za tym, żeby surowce, w szczególności te drobnicowe wozić oceanem. To wywołuje, że jest ciągłe zmierzanie do konstrukcji coraz to większych okrętów, jakie są wprawdzie kosztowne, ale w odległym horyzoncie czasowym, wskutek ogromnym szansom transportowym, bardziej ekonomiczne. Takie ogromne statki opanowały w tym momencie najbardziej znaczne tory żeglugowe na świecie. Kursują po nich olbrzymie statki do przewozu nafty, jakie wożą setki tyś. ton nafty. Pływają masowce, zabierające do ładowni setki tyś. ton węgla, zboża jak również pozostałych materiałów. Wielkość tych statków wywołuje, że nie każde miasta portowe mogą zaakceptować te największe pływające kolosy. Ale coraz to więcej portów dostosowuje się do ich obsługi. Dlatego że z biegiem lat rośnie liczba takich wielkich okrętów.